Johtoryhmä

Juha VareliusJuha Varelius, s. 1963, KTM

Digian toimitusjohtaja ja johtoryhmän jäsen vuoden 2008 alusta. Vastaa yrityksen operatiivisesta liiketoiminnasta ja raportoi Digian hallitukselle. Aiemmin Varelius on toiminut Yhdysvalloissa bostonilaisen teknologiayrityksen Everypoint Inc:n toimitusjohtajana (2006–2007), johtotehtävissä Yahoolla ja Everypointilla Lontoossa ja Yhdysvalloissa (2002–2006) sekä erilaisissa johtotehtävissä Soneralla (1993–2002), jossa hän toimi viimeiset vuodet Soneran johtoryhmän jäsenenä ja Zedin toimitusjohtajana.

Tommi LaitinenTommi Laitinen, s. 1968, yo-merkonomi, tekn. yo

Johtaja, toimialaratkaisut ja kansainväliset tuotteet, johtoryhmän jäsen vuodesta 2005. Toiminut aiemmin Digian Competence-alueen johtajana (2009–2010), telekommunikaatioliiketoiminnan johtajana (2007–2008) ja Digian strategiasta ja kehittämisestä vastaavana johtajana (2005–2007). Lisäksi hän on toiminut Digia Oy:n ohjelmistotuotannosta vastaavana johtajana nimikkeellä Vice President, Engineering (2002–2004), laadusta ja prosesseista vastaavana johtajana (2001–2002) sekä liiketoimintayksikön johtajana (1999–2000). Ennen Digiaa Laitinen on työskennellyt IT-alalla (1991–1999) erilaisissa projekti- ja tuotehallinnan sekä ohjelmistokehitystehtävissä.

Tom PuusolaTom Puusola, s. 1967, tekn. yo

Johtaja, strategia ja liiketoiminnan kehitys, johtoryhmän jäsen vuodesta 2012. Vastaa uusista markkina-alueista, avainasiakkuuksista, markkinoinnista, strategiasta ja kehittämisestä, yritysjärjestelyistä sekä IT:stä. Toiminut aiemmin Digian liiketoiminnan kehitysjohtajana (2010–2011) ja integraatioliiketoiminnan vetäjänä (2009). Tätä ennen integraatioliiketoimintaan, strategisiin asiakkuuksiin sekä kehitystoimintaan liittyviä johtotehtäviä Digian teollisuus ja kauppa -divisioonassa (2006–2008), Sentera Oyj:ssä (2003–2006), Iocore Oyj:ssä (2000–2003) ja Open Solutions Group:ssa (1998–2000). Ennen Digian edeltäjälle siirtymistä työskenteli Tekniikan Akateemisten Liitto TEK:ssä julkaisu- ja internet-tehtävissä (1992–1998) sekä Valtion Teknillinen Tutkimuskeskus VTT:ssä ohjelmistokehitystehtävissä (1989–1992). Opiskellut tietotekniikkaa Teknillisessä Korkeakoulussa.

Mika PälsiMika Pälsi, s. 1970, varatuomari, LL.M.

Lakiasiainjohtaja, johtoryhmän jäsen vuodesta 2009. Vastaa yhtiön lakiasioista ja pörssiviestinnästä. Koulutukseltaan varatuomari, lisäksi Helsingin ja Leicesterin (U.K) yliopistoissa suoritettu Master of Laws -jatkotutkinto. Pälsillä on yli kymmenen vuoden kokemus kansainvälisestä liikejuridiikasta sekä asianajajana että yrityslakimiehenä. Pälsi siirtyi Digiaan 2009 Tieto Oyj:stä, jossa hän toimi yhden liiketoimintayksikön vastuujuristina. Ennen siirtymistään yrityslakimieheksi Pälsi toimi asianajajana Asianajotoimisto Castrén & Snellmanilla sekä lakimiehenä Allen & Gledhill -asianajotoimistossa Singaporessa.

Kimmo VainikainenKimmo Vainikainen, s. 1973, insinööri

Johtaja, ratkaisut ja palvelut liiketoiminta sekä kompetenssien johtaminen. Digian johtoryhmän jäsen vuodesta 2012. Toiminut aiemmin Digian projektinhallintatoimiston johtajana vuonna 2011, osaamisen ja menetelmien kehitysjohtajana useissa eri tehtävissä (2007–2010), liiketoimintayksikön johtajana (2005–2006) sekä tätä ennen projektipäällikkönä ja konsulttina (2000–2004). Ennen Digiaa Vainikainen on työskennellyt tehohoidon- ja anestesiatietojärjestelmien kehitystehtävissä Datex Ohmedalla / Clinisoft Oy:ssä vuodesta 1998.

Anja WaseniusAnja Wasenius, s. 1968, KTM

Talousjohtaja, johtoryhmän jäsen vuodesta 2012. Vastaa yhtiön taloudesta ja hallinnosta. Ennen talousjohtajan tointa työskenteli Digialla controllerina. Ennen Digialle siirtymistään Anja Wasenius työskenteli Kärkimedia Oy:ssä controllerina (2009–2011) vastaten yrityksen sisäisestä laskennasta. Sun Microsystems Oy:ssä (1995–2009) hän toimi useissa taloushallinnon tehtävissä vastaten ulkoisesta ja sisäisestä laskennasta ja osallistui kansainvälisesti konsernin raportoinnin kehittämiseen sekä henkilöstön kouluttamiseen. Sun Microsystemsille Wasenius siirtyi vuonna 1995 Compaq Computer Oy:n palveluksesta.