Toimialakohtaiset ohjelmistoratkaisut monistetaan tukemaan eri asiakkaiden kriittisiä prosesseja

Tyypillisesti järjestelmätoimitukset toimialakohtaisten ohjelmistoratkaisuiden liiketoiminta-alueella mahdollistavat ja tukevat asiakasyritystemme ydinprosessien toimintaa. Siten ne ovat kriittisessä roolissa asiakkaidemme liiketoiminnassa. Näissä hankkeissa Digian luotettava toimitus- ja palvelukyky takaavat hyvän asiakastyytyväisyyden.

Digian toimialakohtaiset ohjelmistoratkaisut -liiketoiminta keskittyy monistettaviin liiketoimintakonsepteihin ja -ratkaisuihin valituilla toimialoilla. Vuonna 2012 Digian päätavoite on ollut tuotepohjaisen monistettavan liiketoiminnan kasvattaminen. Tuoteliiketoiminnan osuus onkin kasvattanut merkittävästi osuuttaan Digian liikevaihdosta vuoden aikana, ja kasvua odotetaan myös tulevaisuudessa.

Valittuja toimialoja ovat muun muassa tukku- ja vähittäiskauppa, teollisuus, palvelut, energia, rahoitusala ja järjestöt. Digia tarjoaa kohdetoimialoilla asiakkailleen kattavan järjestelmäkokonaisuuden, joka muodostuu sekä omista että soveltuvista teknologiakumppanin tuotteista.

Digian palveluvalikoimaan kuuluvat sekä laadukkaat käyttöönottopalvelut että laajat järjestelmän elinkaaren aikaiset palvelut, tukipalveluista järjestelmien ylläpitoon ja käyttöpalveluun.

Esimerkiksi kaupan toimialalle Digia on kehittänyt kokonaisvaltaisen Digia Smart Store -järjestelmäkonseptin vastaamaan kasvavan kilpailutilanteen tuomaan haasteeseen.

Tuotepohjaisuus keventää järjestelmähankkeiden toteutusta

Toimialakohtaiset ohjelmistoratkaisut -liiketoiminta tarjoaa uusille ja nykyisille asiakkaille tuotepohjaisia ohjelmistoratkaisuja ja palveluita vahvaan toimialaosaamiseen tukeutuen. Tarjoaman ytimen muodostavat ERP-järjestelmät, rahoitusalan ja järjestöjen operatiiviset järjestelmät sekä niihin liittyvät portaalitoteutukset ja integraatioratkaisut.

Tarjoamaa täydennetään joustavasti teknologiakumppanien ratkaisuilla ja toimialavertikaaleilla, joiden avulla järjestelmien käyttöönottoprojekteista tehdään nopeampia ja riskittömämpiä.

Monikanavaiset ratkaisut tehostavat toimintaa ja parantavat käyttökokemusta

Tuoteratkaisut tukevat kasvavassa määrin monikanavaisuutta, jolloin niiden käyttö on mahdollista soveltuvin osin myös mobiililaitteilla. Vahva osaaminen mobiiliteknologioista antaa Digialle ainutlaatuisen aseman yritysten liiketoimintajärjestelmien mobiliteetin kehittämisessä.

Mobiliteetti näyttelee merkittävää osaa modernien tietojärjestelmien käytön tehostamisessa. Oikea tieto on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Lisäksi järjestelmien käyttö helpottuu, ja käyttökokemusta voidaan kehittää. Mobiliteetti mahdollistaa myös liiketoimintaprosessien kehittämisen ja toimintatapojen muutoksen sekä parhaimmillaan uuden liiketoiminnan kehittämisen. Voidaankin sanoa, että mobiliteetti on luonnollinen osa modernin yrityksen toimintaa ja siten myös näkyvä osa tyypillistä järjestelmätoimitusta.